Tuesday, February 05, 2008

5 februari


"The big secret in life is that there is no big secret. Whatever your goal, you can get there if you're willing to work"
Oprah Winfrey


Concentrate on this prompt more for the journalling. Go back to your goal list, how are you getting on? Take a self portrait!

Deze uitspraak is wel eentje die mij weer even na doet denken. Wat wil ik bereiken en hoeveel moeite ben ik bereid daarvoor te doen. Ik denk dat ik vooral een mens van zekerheden ben. Ik weet wat ik heb en niet wat ik misschien kan krijgen. Mijn baan is daarvoor het belangrijkste voorbeeld. Ik werk nu ruim 9 jaar bij dit bedrijf en eigenlijk heb ik al best vaker gedacht dat het tijd wordt om verder te gaan. Deze gedachten zijn de laatste weken alleen maar meer op de voorgrond gekomen door bepaalde ontwikkelingen. Nu kom ik dan altijd meteen met het argument dat het lastig zal worden iets anders te vinden.... waar vind ik een baan met zoveel flexibiliteit, voor zoweinig uren, van hetzelfde niveau en dan ook nog op zo'n korte afstand van waar we wonen. En dat IS ook zo, makkelijk zal het zeker niet zijn, maar aan de andere kant heb ik ook nog niet mijn nek uitgestoken, bedrijven benaderd of ik voor een minder aantal uren kan werken dan in vacatures gevraagd wordt, of open sollicitaties gestuurd naar bedrijven hier in de buurt. Kortom... de moeite die ik ervoor doe is minimaal!

2 comments:

Andrea said...

Die argumenten ken ik ook hoor! Weten wat je hebt is soms gewoon nodig, maar aan de andere kant..
ik blijf nog even zitten ( nu al bijna 19 jaar..)Binnen ons bedrijf verandert er elke keer wel wat dus ik roep dan maar dat ik niet hoef te wisselen, dat doen zij wel ;-))Gewoon proberen Marink,je kunt altijd nog blijven zitten, toch?;-)

Maaike said...

meis wat zie je er moe uit op deze foto!
maar je gevoelens zijn die van mij hoor en wat Andrea zegt is hier ook maar jasoms kriebelt het genoeg weer eens buitenb de deur te kijken