Tuesday, February 12, 2008

12 februari


"Breakfast at Tiffany's"

Lets try something different this week. I am going to give you a movie title and see how you are inspired by the film.

Inspiration could come from the beautiful Miss Audrey Hepburn; her fashion, poise and elegance. Try looking at the title; breakfast. Maybe the famous scenes of Audrey window shopping at Tiffanys will inspire your photograph today.

Als ik denk aan (eigenlijk vooral de titelsong) "Breakfast at Tiffany's" denk ik vooral aan extravagantie, geen grenzen en gewoon gaan voor de bevrediging van met name de materiele wensen. Als ik uit werk naar de Verrekijker rij om de kinderen op te halen, kom ik via de achterzijde van Kerk en Zanen en zie daar de aanbouw van Burggooi: de villawijk van Alphen. En dan bedenk ik hoe graag ik eigenlijk een fijn groter huis zou willen, met vooral een grotere huiskamer. Maar ik bedenk ook dat er dan veel dingen zijn die we nu gemakkelijk doen en dan niet meer zouden kunnen. Wie weet, ooit, als het met Finducia zo lekker blijft lopen, als we iets meer zekerheid hebben. Aan de andere kant, de huiskamer is misschien niet zo groot, ons huisje staat wel op de meest ideale plek naar ons idee... midden in de wijk, vlakbij de speeltuin, zomers tientallen kinderen buiten spelend... laten we maar genieten en blij zijn met wat we hebben!

No comments: