Tuesday, September 27, 2011

Sportvasten, dag 5


Jeetje, ik ben al op de helft en het zwaarste deel gehad.... maar laat ik gewoon bij vanmorgen beginnen.

05.30 Wakker! Dit begint wel een beetje irritant te worden, vanavond later gaan slapen.
06.45 Opstaan en meten. 65,4 (6 ons sinds gisteren, 2,3 kg sinds start), buik 92 cm (3cm sinds start), billen 103 (2cm sinds start). Het is prima, maar opzienbarend is het nog niet.
07.15 Die verse appelsap is een feestje. Bijzonder hoe je kan genieten van zo'n klein glaasje sap. Kinderen naar school brengen en door naar werk. Ik voel me prima, geen enkele duizeling, geen honger... het gevoel alsof ik de hele wereld aan kan.
09.00 Ook het werken gaat moeiteloos, spannende dag voor onze organisatie.
12.00 Lunch met een glaasje sinaasappelsap en de gebruikelijke pillen en daarna hardlopen. Dat ging nog moeizamer dan gisteren. In no time schiet mijn HF omhoog en ik moet al snel behoorlijk langzaam lopen om in de hartslagzone te blijven (29'50", 4.09K, HF gem 156, 7'.17" min/km).
15.15 Ik moet zo ontzettend nodig plassen, dat ik toch maar met mijn stripje naar het toilet ga. Het controlevakje kleurt meer roze dan gisteren, dat betekent volgens mij dat ik inderdaad geswitched ben.
16.00 Ik ga nog een test doen, het is nu drie uur na het hardlopen. Binnen enkele seconde kleurt het controlevakje dieppaars.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee of dit nog wel van enig waarde is omdat ik immers al eerder geplast heb. Ik mail de foto naar Esther en wacht haar telefoontje af.
16.30 Telefoontje met Esther.... ze feliciteert me met de switch.... YESSSS.... inderdaad helemaal goed. We overleggen hoe we verder gaan. Omdat het afvallen nog niet heel erg spectaculair is en omdat ik me uitermate goed voel, besluit ik er nog een derde sapvastendag achteraan te doen. Ik ga wel iets meer sap nemen (3 keer 200 ml ipv 150 ml).
18.00 Avondeten. Ik kan nu ook gewoon aan tafel erbij zitten, zonder dat me dat veel doet.
23.30 Nog een blogje schrijven en dan naar bed... vanavond niet in slaap gevallen dus wie weet kan ik morgen wat langer blijven slapen.

No comments: