Sunday, September 25, 2011

Sportvasten, dag 3


06.00 *&^%#% ik ben al wakker en ook nog eens met een knorrende maag, mis ik toch die pistache nootjes die ik gisteravond nog had mogen nemen! Ik werk al mijn wordfeuds af, lees twitter en dan probeer ik toch nog even te slapen.
07.30 Slapen wil niet meer lukken, dan ga ik er maar uit. Hoopvol ga ik op de weegschaal staan, dat is een tegenvaller, slechts 100 gram ervan af sinds gisteren. 67,6 kg, buik 93, billen 105. En dus ook geen ene centimeter verloren. Ik was opgestaan met het plan meteen te gaan lopen, maar dat gaat hem niet worden. Ik ben een beetje wankel op de benen, licht in mijn hoofd.
08.00 Ik maak mijn ontbijt klaar *proest* en kruip naast Remco op de bank onder het dekentje. Een glas verse appelsap en sinaasappelsap... wat heerlijk smaakt dat! Uiteraard ook de gebruikelijke pillen:

10.00 Ik voel me wat beter en ga dozen uitpakken. Zo langzamerhand raakt de nieuwe keuken voller en voller. Ik blijf me wat tintelig voelen, vooral als ik een snelle of onverwachte beweging maak. Ik ben trouwens blij dat ik thuis ben, want als ik nog maar net bedenk dat ik naar het toilet moet, haal ik die nog maar net!
13.00 Tijd voor de lunch, bestaat net als het ontbijt uit een glas appelsap en een glas sinaasappelsap, maar nu slechts 3 in plaats van 4 pillen....


14.00 Tijd om te gaan hardlopen. Helaas laat de garmin geen enkel teken van leven zien. Op de gok ga ik dan maar zo lopen. Na 14 minuten, kijk ik op de iPhone hoever het naar huis is. Uiteindelijk loop ik 28 minuten met een gemiddelde snelheid van 6,24 min/km. Ik had de indruk dat mijn HF aan de hoge kant was, maar zeker weten doe ik het niet.
15.00 Lekker douchen en verder rommelen in huis
18.00 Paul maakt het eten voor de rest van het gezin. Ik breng het niet op om aan tafel te gaan zitten, het ruikt zo lekker! Op de bank drink ik mijn groentesap.... echt lekker is het niet, maar minder vies dan ik gedacht had (ik nam dit ipv tomatensap, dat vind ik echt niet lekker!)

Al met al was dit een prima dag. In de ochtend schrok ik wel van mijn duizeligheid, maar toen ik daar aan toegaf, was het met een uurtje ook weer over. Morgen mijn eerste echte vastendag en dan moet ik ook werken. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Afleiding is echt wel goed merk ik, dus maar flink ertegen aan!

2 comments:

John said...

Hou vol Marinka. Indien je na 1 of 2 dagen de switch maakt, kun je alweer gaan opbouwen.
Op dagen dat ik aan het werk was kon ik het zonder problemen volhouden en had ik aan het van de middag zelfs voldoende energie en zin om te lopen.
Je kan het!

jojoco said...

Zo, dat zijn flinke pillen zeg! Alsof je een olifant moet doorslikken.

Weer een dagje doorstaan! Leuk om het zo te volgen!