Saturday, September 24, 2011

Sportvasten, dag 2

Ik zie een beetje op tegen dag 2.... dat schijnt een lastige dag te zijn.... uiteindelijk valt het me alles mee!

06.00 Het is een onrustige nacht geweest, ben al een paar keer wakker geweest, maar kijk nu pas voor het eerst op de telefoon hoe laat het is. Ik voel me prima, later val ik toch nog even in slaap.
07.30 Ik wordt nu echt wakker... ik blijf nog even liggen, mailen, beetje twitteren, wordfeud.
08.00 Tijd om op te staan.... benieuwd naar de cijfers: 66,7 kg, buikomvang 93, billen 105. Ik weet dat het vooral vocht zal zijn, maar ben toch blij. Ik voel me ook prima, geen enorme honger en ik kleed me eerst aan doe wat aan de was.
08.30 Ontbijt bestaat weer uit vier flinke pillen, een sinaasappel, een glas sap en een kiwi. Mijn bidon met halve liter vocht+ (supplement opgelost in water) gaat mee naar voetbal.
09.00 Op de fiets naar voetbal, Remco achterop. Met het fietsen zijn mijn bovenbenen wat zwaar, vooral als ik het viaduct op fiets. Met de bidon in mijn hand kijk ik naar de wedstrijd (3-6 winst!), zonder er veel over na te denken neem ik regelmatig slokjes.
10.00 Oeps, de bidon is leeg.... daar had ik 3 uur over moeten doen! Remco trapt zijn slipper kapot, dus we gaan nog even naar het dorp om iets nieuws voor hem te kopen, daar is nog net tijd voor, voordat de wedstrijd van Sander begint. Daar beginnen de tintelingen waarvoor Esther me waarschuwde als ik het supplement te snel op zou drinken. Het is aanwezig, maar niet vervelend. Ik kan me ook niet meer herinneren of het echt kwaad kan.
11.30 De wedstrijd start.... leuke pot met een mooie 9-1 winst.
13.00 Thuisgekomen snel aan het eten beginnen, ik begin trek te krijgen. Ik mag alleen wat roerbakgroente, maar het vult genoeg.
14.30 Boodschappen doen. Even goed kijken wat ik voor de kuur allemaal nodig hebben en dan wil de rest van het gezin natuurlijk ook normale maaltijden de komende dagen. Bij het winkelcentrum beland ik in de Multi Culti markt... heerlijke luchtjes plagen mij. De rest van de middag ben ik de keuken wat aan het inrichten en probeer ik de bidon wat langzamer leeg te drinken.
17.00 Het hardlopen gaat moeizaam, zware benen en ik loop uiteindelijk een stuk minder snel dan de vorige dag om binnen mijn hartslagzone te blijven (4,35K, 28"02', gem 6"26'/km, gem HF 157)
19.00 Voor het diner staat een heerlijke groentesoep op het programma. Dat komt mooi uit, want zaterdag is voor ons meestal soepdag. Voor mij geen stokbroodjes kruidenboter erbij en ook mis ik de gehaktballetjes in de soep, maar wederom zit ik goed vol. De bidon staat al klaar om de rest van de avond leeg te drinken.
22.00 De luikjes vallen tijdens de detective toch steeds een beetje dicht... snel naar boven om het blogje te schrijven. Tijdens het schrijven realiseer ik me dat ik de 50 gram pistache nootjes vanavond na het eten niet heb genomen! Lijkt me niet goed om dat alsnog te nemen....
22.51 Op verzenden drukken en snel naar bed....

1 comment:

Tiny said...

So far so good!