Monday, September 26, 2011

Sportvasten, dag 4

Op de bank in slaap gevallen.... wil nog wel even wat opschrijven, wordt een korte vandaag...

06.00 ik merk een patroon, ik ben wakker. Geen honger, dus dat is fijn.
06.45 Opstaan en wegen en meten. Gewicht is 66 kilo, 0,7 minder dan gisteren, mooi! In de centimeters geen verschil met gisteren.
07.00 Het is de eerste sapvastendag, dat betekent dat er nog minder 'gegeten' wordt dan de dagen ervoor. Ik moet het doen met 150 ml appelsap. Het is niet veel, maar het is heerlijk. Met de pillen erachteraan vertrek ik naar werk, met de bidon die ik weer in de loop van de ochtend leeg moet drinken.
10.00 Het werken gaat prima, geen van de directe collega's weet van het sportvasten en dat vind ik eigenlijk wel best. Ik neem regelmatig een stuk kauwgom, want ik heb de indruk dat mijn adem niet meer helemaal fris is. Wel krijg ik nu last van een tintelende tong, dat voelt niet prettig.
12.00 Collega's halen me op voor de lunch, maar die sla ik (met hun) over. Ik neem de appelsap en ga hardlopen. Dat gaat eigenlijk best goed, al moet ik naar het einde toe wel erg langzaam lopen om binnen de HF zone te blijven (4,37 km, HF 157 gem, 6'47" min/km).
12.45 Ik mag direct na het hardlopen nog 1 keer plassen en dan mag ik 3 uur lang niet gaan. Die 3 uur later valt precies midden in een vergadering.
16.15 Met de urinetest naar het toilet, spannend, maar als ik de uitslag zie, realiseer ik me dat ik niet eens weet wat het betekent! Gelukkig is Esther snel met haar reactie op de foto die ik haar mail. Het roze derde vakje betekent dat ik de switch al zo goed als volledig gemaakt heb.... dat is snel! Morgen moet ik in ieder geval nog 1 sapvastendag doen, om alle glycogeen uit de spieren te lopen, voor daarna gaan we morgen overleggen.

17.15 Naar huis, met een beetje knorrende maag, gelukkig mag ik snel mijn avondeten ;-)
18.00 Het glas sinaasappelsap vult behoorlijk, ik kan er weer even tegenaan! Het valt me wel op dat ik het regelmatig ineens heel erg koud heb.
21.00 Ik heb best wel trek in wat zoutjes, maar slap voel ik me nog steeds niet en het kost me ook geen moeite niets te nemen. Als ik met een dekentje op de bank kruip duurt het niet lang voor ik in slaap gevallen ben.
23.30 Even bloggen en dan hoogste tijd in bed verder te slapen!

3 comments:

RunningRonald said...

gaat goed Marinka!! Volhouden nu :)

Tiny said...

Prima op weg!

John said...

Het zwaarste zit erop, je gaat al bijna opbouwen. Succes vandaag.