Monday, March 28, 2011

City - Pier - City

Met toch wat kriebels in m'n buik zit ik in de auto.... we zijn op weg naar Den Haag voor het lopen van de City-Pier-City.... alhoewel... die pier was bij mijn afstand natuurlijk helemaal niet in beeld. Met een aantal collega's gaan we lopen.... 3 lopen de HM, 3 de 10K en ik met 3 andere collega's de 5K. Collega Lucia showt het mooie t-shirt wat Robert verzorgd heeft, gefinancierd door de 'baas'.


Coach Robert lijkt wel meer zenuwachtig dan zijn pupillen... 1 van de 4 dames is niet op de afgesproken plek aanwezig.


Uiteindelijk vertrekken we toch voor de warming up.... ja ja... ook voor een kleine afstand hoort dat erbij... aldus coach.


Het gegiechel verraadt dan toch de zenuwen... voor de andere twee dames is het de eerste wedstrijd, maar ook ik blijf het spannend vinden (alsof ik zo ervaren ben... haha). Eigenlijk lopen we veel te laat naar het startvak, dat staat vol... er doen zo'n 1000 man mee met de 5K en daarvan staat ongeveer 90% al in het vak. In het begin loop ik vrij makkelijk naar voren, maar dan wordt het steeds voller. Het scheelt dat ik alleen ga... dan glip je toch makkelijker overal tussendoor. Uiteindelijk sta ik behoorlijk vooraan, maar na het startschot duurt het toch een paar minuten voor ik een beetje tempo kan maken. Het is enorm druk... mensen die aan de zijkant snelheid willen maken langs de hekken struikelen en botsen tegen anderen..... eigenlijk helemaal niet leuk. Ik ben alleen maar bezig met kijken waar ik weer tussendoor kan en of ik niet mensen voor de voeten loop die mij in willen halen. Pas rond de 2K wordt het iets ruimer en bij ongeveer 2,5K kan ik aanhaken bij 2 mannen die een mooi tempo lopen. Ik heb de indruk dat het iets langzamer gaat dan ik zou kunnen, maar de rust die het geeft omdat ik niet de hele tijd moet kijken waar ik heen moet vind ik prettig. Bovendien heb ik een ander doel deze race.... in tegenstelling tot de vorige week bij de 20 van Alphen, wil ik de 5K in 1 stuk uitlopen. Op mn Garmin zie ik dat ik al flink uitloop op mijn tijd van de week ervoor.
De laatste kilometer is best pittig... ik heb een mantra van 'doorlopen, niet stoppen, je kunt het....' De laatste hoek om en dan is de finish in zicht, ik zwaai nog even naar Paul en de kinderen ... ik weet dat ik ruim binnen de tijd van de 20 van Alphen zit en ga ook niet meer voor de eindsprint.


Niet lang na mij komen ook Lucia en Lilian binnen. We missen net de lopers van de 10K die al weg zijn voor hun warming up. Even een broodje en wat vermaak voor de kids zorg ervoor dat de tijd snel gaat.

We gaan naar de tribune om te kijken op welke tijden de heren en dame binnen komen. Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in de tijd van GJ... sinds ik de 10K in iets meer dan 50 minuten heb gelopen, wil hij eronder duiken. Maar helaas voor hem .... ik heb de eer nog hoog kunnen houden, met een nettotijd van 55 minuten, moet ie nog even op tempo trainen ;-)

Om coach Robert te bedanken voor de trainingen die hij elke dinsdagmiddag verzorgt geven we hem een paar dagen later een paar mooie boeken en een fotolijst met de finishfoto's gemaakt door Lucia:


7 comments:

Tiny said...

Een leuke dag van gemaakt zo te lezen!

Anonymous said...

Hoi Marinka,
Jij hebt top gelopen! Volgende keer probeer ik je bij te houden.........

Groet,
Lucia

Jaco said...

Mooi gelopen en een mentale overwinning op jezelf!!Ga lekker zo door.

Marco said...

je bent weer lekker bezig Marinka, leuk stukje om te lezen !

Francine said...

Wat GOED! Heel stoer!

Anonymous said...

Knappe prestatie en mooi verslag Marinka!

Sportieve groet,
Geert-Jan

RunningRonald said...

Goed gedaan Marinka! Mooi verslag van een prima gelopen race door jou