Sunday, March 06, 2011

En in de hometown...

... kon ik natuurlijk niet anders dan meelopen met de 20 van Alphen. Beetje zuur was het wel, in oktober twijfelde ik nog of ik hier 20K zou lopen, of toch een week later een echte halve marathon bij de CPC. Nu zat meer dan 5 er echter niet eens in. Het was vooraf een hele puzzel...
11.50 start Remco (met mij) de 1K
12.00 heeft Tessa met vriendinnetje 1+2 afgesproken
12.15 start Sander (met vriendje) de 2,5K
12.15 heeft Tessa met vriendinnetje 3 afgesproken
12.30 finish Sander?
12.40 starten Tessa en ik de 5K

Remco vond het GE-WEL-DIG.... de hele kilometer probeerde ik hem af te remmen, maar waar anderen door papa huilend over de finish gedragen werden, had hij een tempo wat ik als warming up rondje aan de hoge kant vond .... hij deed er uiteindelijk 7.05min over, de kanjer!

En trots dat ie was op zn medaille en het 'ik ging een paar keer zelfs harder dan mama!'

Van Sander heb ik alles gemist.... z'n start, maar ook z'n finish... hij liep de 2,5 kilometer in 15.28 minuten. Gelukkig kon papa nog een foto maken van RunningSander:



Dan sta ik zelf weer in het startvak.... nu met Tessa, Madelief, Milou en Carlijn. Ben best een beetje gespannen... ik heb nog geen 5K achter elkaar gelopen... sterker nog.... ik ben een krappe maand geleden na de blessure pas weer begonnen.
Maar goed, niet te snel van start gaan en dan zien we het wel. Als ik tijdens het lopen op mn garmin kijk verbaas ik me er steeds weer over dat ik toch ruim onder de 6 minuten per km zit. De eerste keer finish passeer ik met 13.40... maar ik weet dat ik dat geen tweede ronde vol ga houden. Vlak voor de brug slaat de vermoeidheid echt toe en ach.... ik loop even een minuutje. Ik finish uiteindelijk in een tijd van 29.07 dus mooi onder het half uur gebleven....


Tessa ben ik al bij de eerste bocht kwijt, met haar vriendinnen blijven ze bij elkaar... daar heeft ze dan achteraf wel spijt van, met een tijd van 35.29, maar met een mooie sprint aan het einde staat ze er toch nog fanatiek op:



De tweede doorkomst van mij heeft Paul gemist.... dan maar even daarna op de foto:


[edit to add]

Vergeet ik helemaal het leuke einde van deze dag te benoemen. Via twitter heb ik contact met veel lopers en een paar dagen voor de race vroeg ik via twitter of er nog meer mee zouden lopen en of er nog een meeting in zat. Marco reageerde door de webloggerstribune van RunningRonald te noemen. Ronald woont in Alphen en hij was dit jaar het opperhoofd van de bussiness run van de 20 van Alphen. Ik heb hem al een keertje ontmoet bij een Zeegerplasloop waar hij een mooi PR op de 10km liep. Normaal organiseert hij na de wedstrijd een open huis, maar dat zat er dit jaar niet in, maar voor de webloggers had hij een webloggerstribune ingericht in de Rijnstreekhal waar ook de bussinessteams verzamelden. Toen ik ook van Ronald een uitnodiging kreeg (ik blog immers nauwelijks) heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik - met Remco - naar de sporthal gegaan. Daar kende ik alleen Marco, Patricia en Ronald.... maar het is een leuke en gezellige groep, die hoop ik vaker te ontmoeten. Dus Marco.... ik vond het leuk je te ontmoeten en ik neem heel graag je aanbod aan om een wedstrijd voor mij te hazen!

NB: ik ga vast mensen vergeten die ik daar heb ontmoet, dus ga geen namen noemen... ik zag al een leuk verslag van John waarin wél namen genoemd werden.


7 comments:

Maaike said...

wat een kanjers!

John said...

Leuk je ontmoet te hebben. Op goede weg terug na een blessure, dus is deze 5 km onder de 30 minuten weer een goed begin. Een volgend loopje met Marco als persoonlijke haas zal vast heel erg leuk worden.

Francine said...

Stoer zijn jullie :-)

RunningRonald said...

Het was een mooie dag in Alphen! Mooie prestaties hebben jullie geleverd en leuk dat ik je nog even gezien/gesproken heb.. sorry dat het zo kort was :)

Marco said...

Hee Marinka !
Super leuk je te ontmoeten !
Ik heb genoten van je verhaal/blogpost prachtig het verhaal van de kidsrun ! Tja dan ben je trots he!
De uitnodiging staat !
Groet Marco

rinusrunning said...

Altijd een feest in Alphen en ook dit keer weer super genoten.
Mooi gelopen en leuk zo met de hele familie op pad.
Ik twijfel even, maar ik denk dat ik al weer weg was van de tribune voordat jij kwam?, ik was vrij vroeg en moest vroeg mijn startnummer ophalen bij de start, dus ik denk dat ik je gemist heb?.

Lekker door gaan en leuk.

Groet Rinus.

Missus Wookie said...

Congratulations to the kids!