Monday, April 06, 2009

Week 14 in beeld....

De lente waar ik vorige week op hoopte is inderdaad gekomen... we hebben een paar heerlijke dagen gehad met deze week ook de eerste keer buiten eten tussen de middag!

Spring, for which I longed last week, came indeed... we had a couple of lovely days with also the first time eating outside of this spring!


Het was museumweekend en als spontane actie besloten we naar museum Boerhaave in Leiden te gaan. Als tweede spontane actie besloot ik met Remco met de trein te gaan.... wat heeft het kind genoten (en dat dan voor die paar euro's..... geluk is toch een beetje te koop ;-P). Tijdens de wandeling naar het station stond zijn mond niet stil... met mijn fototoestel heb ik geluidsopnames gemaakt... ik hoop dat ik het nog voor elkaar krijg die hier te laten horen, met slechts een paar beamende woorden bleef hij kletsen. Toen de trein aankwam zag je zijn ogen groot worden.... toch een beetje angstig, maar dat was snel over. In de coupe genoot ik en de medepassagiers van zijn enthousiasme..... Toen we in Leiden aankwamen was de conducteur nog niet langsgekomen, dus gingen we zelf op zoek om het knipje in het kaartje te krijgen. De conducteur gaf de tang, maar gaf niet veel sjoege.... de machinist daarentegen was onder de indruk van de kleine kabouter en nodigde hem uit in de cockpit.... Ik weet niet of Remco het helemaal door had ('waar is het stuur mama?'), maar hij vond het wel interessant. 

I took Remco for a small trip with the train.... he was more then just a bit excited ..... he entertained me and all other passengers with his enthusiasm..... you might want to say that you can buy happiness after all ;-P.


De tijdelijke tentoonstelling in het museum Boerhaave was 'onder het vriespunt'.... in de tuin werd dat heel letterlijk genomen met grote ijsblokken waar je figuren uit mocht 'hakken'.

The temporarily exhibition in the museum was 'below zero'.... in the garden, they took it very serious.... big ice blocks were laid down and visitors could scarve figures from them.
 

2 comments:

jojoco said...

Wat een geweldig avontuur, zo samen met de trein.

En iets uit ijs hakken klinkt ook leuk. Wat heb je gemaakt?

Maaike said...

altijd leuk een museum
wat is het toch een heerlijk ventje :-))