Tuesday, June 09, 2009

Joehoeeeeeeee.... foto's week 21

Ja, ja... het heeft even geduurd, maar daar ben ik dan weer.... Ik ga eerst gewoon de foto's van de afgelopen weken erop plempen en dan kijk ik wel of ik nog puf heb voor een update berichtje. Het was druk de afgelopen weken.... veel leuke dingen, maar ook veel leuke dingen die veel tijd kosten... Ik heb niet alleen mijn blog verwaarloosd, ik verwaarloosde mijn vriendinnetjes (hi meiden!), ik verwaarloosde mijn OOL vriendinnen, ik verwaarloosde mijn OSU forum vrienden, ik verwaarloosde mijn overige vrienden en kennissen en wie weet wie ik nog meer verwaarloosde (als je je verwaarloosd voelt, dan mag je je beschouwen als onderdeel van 1 van de hiervoor genoemde groepen ;-P).

Hi there....  it took some time, but here I am again.... I first will just upload the weekly pics and maybe, just maybe if I feel like it, I will post an 'update post'. It was very busy the last couple of weeks..... lots of good things, but also good things that took a lot of my (our) time.... I not only neglected my blog, I neglected my buddies (hi ladies!!!), I neglected my OOL friends, I neglected my OSU friends, I neglected my other friends and acquaintances ..... and who knows who more (if you feel neglected... please consider yourself one of the before mentioned groups ;-P)!

De foto's van de week.... de eerste foto is genomen in de klas van Sander.... eens in de zoveel weken doe ik educatieve leesspelletjes met een groepje uit zijn klas. Vreselijk leuk om te zien en merken dat vele 'fouten' die Sander maakt, ook door de anderen gemaakt worden, maar ook leuk om te zien dat ieder kind (uit mijn groepje) zo zijn eigen nivo en capaciteiten heeft.

The weekly pictures..... the first picture was taken in Sanders classroom.... once every couple of weeks I help out with doing educative reading games with a couple of kids in his class. It's great to notice that a lot of 'mistakes'  makes, are made by the others too, but also that all kids (from my little group) have all their own level and capacities.
 

Na Tessa heeft ook Sander nu ook de voetbalvelden betreden. Op vrijdagavond worden we gebeld of Sander niet mee wil doen met een toernooi op zaterdag. Na wat weerstand (want 'ik weet toch niet wat het is en of het leuk is!'.... zucht) neem ik de beslissing voor hem.... 'je gaat maar'.... Achteraf is hij blij met mijn actie... het was een geweldige dag, hij heeft gevoetbald (en gekeept) als de beste en met een tweede plaats in het groepje van 5 mogen ze heel tevreden zijn.

Not only Tessa, but also Sander is now into soccer. On Friday night we got a call if he would like to join in a tournament on Saturday. After some resistance (because 'I can't know what to expect and if I will like it' .... sigh) I decide for him.... 'off you go!'. Later he is happy that I took that decision.... it was a wonderful day, he played really well (and was a goalkeeper too!) and with a second place in a group of 5, they (and we) are satisfied.


En de laatste foto hoeft natuurlijk geen uitleg.... onze jarige job hoort zeker ook in het jaaroverzicht thuis!

And this last picture doesn't ask for explanation..... a picture of the birthday boy needs a place in the year in review album!


6 comments:

Tricia said...

What a great mom you are. Nice to see your little family so busy and happy.

Missus Wookie said...

How cool to have to playing soccer - but that does mean twice the games to attend and scrap :)

Glad it is all good stuff keeping you busy!

Anonymous said...

Heey Marinka,
Leuk dat je weer even een blogje hebt geplaatst... ik miste het al.. je zit in mn 'dagelijkse rondje' en het bleef maar steeds bij 'it was a verry happy birthday'...haha.. Maar no worries.. voel me niet verwaarloosd hoor..stel je eens voor! ;-)
Leuk altijd om je blogs te lezen en de foto's te bekijken. Kijk altijd met een big smile naar je foto's! Groetjes Maaike (ool)

Maaike said...

ha daar was ze weer!
lekker gevoetbald hebben ze zo te horen!

jojoco said...

Leuk weer een nieuw logje van je! Had je gemist! ;)

Angelique said...

Hallo Marinka,
Je heeeeerlijk ruikende zeep is gearriveerd!!! Heel erg bedankt, Jorn en Lisan waren erg blij met de post de ze kregen (voor ons! Samen openscheuren, ruiken, aan papa laten zien en ruiken). Volgens mij kreeg de hele straat vandaag lekker ruikende post :-)

Bedankt en groetjes, Angelique

PS Leuk he, voetballende zoon?!